Tips om naamsbekendheid te genereren tijdens een event

Tips om naamsbekendheid te genereren tijdens een event

Wanneer je naar een event gaat of een event organiseert dan is het belangrijk om hier het maximale uit te halen als ondernemer. We delen graag onze tips om naamsbekendheid te krijgen tijdens een event. Laten we direct starten.

De kracht van social media

Twitter, LinkedIn, Instagram, WhatsApp, Facebook en Snapchat zijn platformen met vele bezoekers. Het is gratis om hieraan deel te nemen en ook om hier een merk op te bouwen om een groter publiek te krijgen. Het is vaak een uitdaging om hier te scoren. Wanneer je een event organiseert of hieraan deelneemt dan is dat een goede ingang om meer aandacht te krijgen op de social media platformen. Het is daarnaast belangrijk om zinnige content te delen welke waardevol is voor je doelgroep. Het is essentieel om de interactie niet te vergeten met je doelgroep. Hier zijn verschillende hulpmiddelen voor.

Een PR campagne

Het is mogelijk om volop aandacht te krijgen in de kranten en media door public relations in te zetten. Het is een media-aandacht welke gratis is. Het is mogelijk om zo je geloofwaardigheid te verhogen, door in de betere kranten en media kanalen aandacht te krijgen. Het is belangrijk om een goede invalshoek te hebben om hier goed te scoren. Het is mogelijk om een onderzoek te doen, een uniek actie op te zetten of een uniek evenement op te zetten. Hiermee kun je volop aandacht krijgen in de traditionele en online media.

naamsbekendheid krijgen
Tips voor naamsbekendheid

De juiste partners

Het is goed om samen met anderen samen te werken. Wanneer je samen met andere bedrijven (die niet je concurrent zijn) je de krachten kunt bundelen is het mogelijk om meer te bereiken. Je kunt bij een event bijvoorbeeld samen een grotere stand gaan huren om zo meer impact te maken op je doelgroep. Ook kun je combinatiekortingen geven.

Wordt een sponsor

Om extra aandacht te krijgen bij een event is het slim om een sponsor te worden. Je wordt bij alle promotie van het event genoemd en getoond. Het biedt extra aandacht en een extra manier om jezelf te positioneren. Het zal ook helpen om sneller in aanraking te komen met je doelgroep. Het is wel belangrijk om bij de juiste events sponsor te worden.

Investeren in promotiemateriaal

Het is ook belangrijk om de juiste flyers, kaarten, visitekaartjes en ook relatiegeschenken te hebben om aan je klanten te geven. Door iets relevants te geven wat waarde toevoegt aan de doelgroep maakt het mogelijk om een klant van ze te maken. Het is mooi om een goed pakket aan promotiemateriaal te hebben. Het is gemakkelijk om zo onder de aandacht te blijven bij je doelgroep. Het is wel belangrijk om uniek te zijn en te blijven. Het weggeven van een kladblok en een pen zal minder effect hebben dan het weggeven van een geweldige poster welke waarde toevoegt aan de relatie. Een poster welke mogelijk in het kantoor komt te hangen van je toekomstige klant. Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel meer mogelijkheden. Ook het opvolgen van alle leads van het event is belangrijk. Het juiste drukwerk maakt dit mogelijk in combinatie met een vriendelijk telefoontje. Je zal zien dat het de combinatie van factoren en contactmomenten is, welke zorgt voor succes. Hier lees je er meer over.